neděle 1. listopadu 2015

Radovanovi

Píši vzpomínkově-smutně-dojemný blog. I když hlavní pocit, který ve mně nyní přetvrvává, už je pozitivní, radostně-vděčný, vyzrálejší.
Měla jsem úžasného nevlastního tatínka. Bylo to, jako bych měla dva tatínky. V době dospívání mi ten pravý táta byl vzácný, byl pro mě dokonalým bohem, a chvíle s ním jsem si užívala naplno. Můj nevlastní tatínek, Radovan, mi byl každodenním průvodcem. Měli jsme krásný vztah, věděla jsem každou minutu, jak moc mě má rád. A zůstalo to tak.
Zrovna nedávno jsme se tady v Jelení s dobrovolníky u snídaně bavili, že téměř všichni naši mladí pomocníci jsou z rozvedených rodin. Zabrousili jsme na téma nových manželů/přítelů maminek a já jsem pyšně říkala, jak mám s mým nevlastním tatínkem a celou jeho rodinou úžasný vztah. Tehdy jsem netušila, že v tuto chvíli Radovan již nežije. Zvláštní. Večer jsme dostali zprávu, že zemřel předchozí den pozdě večer, náhle, nečekaně, zdravý člověk ve věku 57 let. V jednu vteřinu byl v pořádku, dobře naladěn a v druhou vteřinu již nebyl, nepomohlo nic, vzácná choroba srdce. Dozvědela jsem se to druhý den mailem (nemáme signál ani telefon), nejhorší chvíle mého života, intenzivní emoce, řev a pláč až z útrob, z žaludku. Doteď jsem tak trochu v údivu, jak to? Nikdy předtím mi nikdo blízký nečekaně neodešel, jen prababičky, dědečci, přicházelo to pozvolna. Naštěstí naše rodina je duchovně zaměřená, tedy vyrovnávání se se ztrátou probíhá relativně dobře.
Je mi příjemné o tom mluvit, škoda, že v naší společnosti se moc o smrti nemluví. Jedna naše dobrovolnice měla podobný příběh s jejím tatínkem, to jsme si popovídali. Jinak většinou vycítím, že se lidé nechtějí do těchto končin vydávat. Vlastně ani nevím, zda bych o tom měla psát blog. Chci jen napsat, jak úžasný člověk Radovan byl, jak jsem vděčná, že ho moje maminka potkala a že naše rodina mohla strávit v jeho blízkosti krásné chvíle. Mrzí mě, že jsem mu možná nedávala dost najevo jak si ho vážím, přišlo mi to zkrátka samozřejmé, že byl jaký byl. Ale on to věděl.

Chtěla bych brát lidi kolem sebe takové, jaké jsou, jako to dělal on. Vždy každého respektoval jako osobnost, nikdy nikoho neshazoval. Ani své nejbližší, jak to často děláme! Chováme se na veřejnosti a k cizím lidem hezky. Pak k těm, které nejvíce milujeme, se v některých situacích chováme s neúctou, pohrdavě, zesměšňujeme je. Asi si myslíme, že se díky tomu změní k lepšímu (podle naší představy). Nebo to děláme mimoděk. Je to často naše dítě, manžel nebo rodič. A zraňuje to, i když ten druhý ví, že ho máme rádi, stejně ho to zraňuje a snižuje důvěru v sebe sama. To je pro mě asi největší poselství mého vztahu s Radovanem. On se choval i ke svým bližním a to i ve vypjatých situacích s velkou úctou. Vždy. Nepamatuji si jedinou výjimku.


Zdají se mi o něm sny a tam se mnou promlouvá a pak mi říká, ať to nezapomenu, Ráno však nevím, co to bylo. Vím, že z jeho pohledu je vše v pořádku. Je již v jiné dimenzi a necítí lítost nad svým odchodem. Lítost nad jeho odchodem je vlastně taková sebelítost, že už ho “nemáme”. Když jsem se ho v polospánku ptala, proč to tak je, říkal, že kdybych věděla, to co on, pochopila bych, že ta otázka nedává smysl. Prostě je to všechno v pořádku. Možná, že rozmlouvám s vlastním podvědomím, ale je to přece jedno, podvědomí je také kus božství v nás. Zároveň je to moc příjemné rozjímání, setrvávat v jeho energii, jsou to moje nejoblíbenější části dne. Děkuji, děkuji, děkuji! :-)

1 komentář:

  1. Ahoj všichni, jmenuji se Aisha Sadat, jsem ženatý 20 let se svým manželem a máme dva syna, jednoho staršího 16 a mladšího je 11 let. Můj manžel mě moc miloval, ale dostal se do bodu, kdy se zapojil do vztahu se ženou, která je jejím spolupracovníkem. Nikdy jsem si to nepředstavoval, ale nějak se změnil jeho postoj ke mně a dětem, jeho pozdní příchod z práce mě nutil přemýšlet nad touto záležitostí. I při mém 20. výročí svatby v březnu se držím dál od sexu, jak slibujeme, že to uděláme na svatbě výročí den, 15 dní před výročí svatby přiznal, že ano, měl sex se svým spolupracovníkem.
    Když jsem byl v práci, přivedl ji do mé postele, to znamená, že jsem s ním pocity naprosto bezcenný, můj duševní stav je plný agonie, myslím, že nemohu zapomenout a obnovit bolest, tato žena měla plnou kontrolu nad ona a nikdy jsem to nechtěla dělat s násilím, chce mě získat, když je rozvedená, řekla, že žárlí na náš vztah a zničí mě tím, že vezme mého manžela. Musel jsem to prodiskutovat s přítelem, který mě požádal, abych našel dobrého kouzla, nejprve jsem nikdy nevěřil tomuto pravopisu Cast, ale musím to zkusit, až když jsem narazil na e-mail PROPHET NOSA UGO na internetu o tom, jak pomohl tolika lidem získat zpět své ex a pomohl jim opravit vztah a učinit lidi šťastnými v jejich vztahu a několika dalších příbězích týkajících se duchovní nemoci a dalších.
    Vysvětlil jsem mu svou situaci a pomohl mi provést některé modlitby, některé byliny a kořeny a malou oběť, kterou jsem udělal, a do 7 dnů se vrátil, aby se omluvil a bylo to pro mě jako zázrak, jsem dnes šťastný že mi pomohl a mohu hrdě říci, že můj manžel je nyní se mnou znovu a nyní se do mě zamiloval jako nikdy předtím.
    Potřebujete ve svém vztahu nějakou pomoc, jako je navrácení vašeho muže, manželky, přítele, přítelkyni, vyhrávání loterií, bylinné léčení nemoci, HIV, pohlavní choroby, astmatu, artritida, fybroid, mrtvice nebo jakýkoli druh nemoci, duchovní problém „Podpora práce, diváci, kteří čtou můj příspěvek, který potřebuje pomoc ohledně jakýchkoli životních problémů, by se měli obrátit na PROPHET NOSA UGO a budete rádi, že jste to udělali.

    E-mail: nosaugotemple@gmail.com
    WhatsApp: +34631686040

    OdpovědětVymazat